Ford Mustang GT 5.0

Ford začal poprvé v padesátileté historii mustangu tento sportovní kupé a cabriolet nabízet i v Evropě. Ford nabízí tři motorizace a to čtyřválcový Ecoboost (ten kompletně vynecháme z popisu, protože ho ani nenabízíme v naší půjčovně , pak je v nabídce V6 s obsahem 3.7 a V8 5.0 GT.

Tato Amerika je doslovně magnetem pro ostatní řidiče či jdoucí lidé po ulici. Mustang Vám dá takový zážitek, který Vám jiný vůz nenabídne, a proto jsme tu teď my, abychom Vám tyto zážitky nabídli. Naši klienti si nejvíce pochvalují akceleraci z 0 – 100km/h a auru kolem vozu, kterou tento vůz jednoznačně má. Mustang je bez nadsázky ikona (stejně jako Chevrolet Camaro nebo Dodge Challanger), takže není se co divit, že i tyto vozy nabízíme k zapůjčení.

Mustang působí jako sportovní auto už na první pohled ale víc než sportovní se jedná o vůz cestovní. Dlouhá žraločí kapota, pod kterou je ukrytý monstrum roztáčející zadní kola, dvaceti palcová kola, trojrozměrné třídílné zadní svítilny i prudce skloněné víko zavazadlového prostoru, které se vyklápí kompletně celé. K tomu si připočtěte brzdy od Bremba, které zaručí bezpečnost nebo špičkové sedačky, které Vám zajistí krásný posed na i na dlouhé cesty. Mustanga si plně užiji dva dospělí lidé než čtyři, přece jen vzadu není tolik místa. Vzadu na robustně tvarovaných hlubokých sedačkách je místo pro cestující do 160 centimetrů výšky, do zavazadlového prostoru dáte díky relativně velké délce dva kufry úplně bez problémů, takže ve dvou lidech můžete s tímto 4,7 metru dlouhým strojem, vyráběným v továrně Flat Rock v Michiganu, vyrazit i na delší cestu i přes tu sílu i zvuk produkuje motor o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 Nm. stovku dáte za 4,8s.

O amerických autech se u nás v Evropě často traduje, že neumějí zatáčet. U mustangů, které jsou od roku 2015 + na trhu v USA a v Evropě to již neplatí. Mimochodem každá verze má standardně mechanický samosvorný diferenciál. Jsme si jisti, že na technické trati by i osmiválcovému mustangu stačil jiný osobní vůz s vyším výkonem, na rovinkách by mu „mustang” ujel. Řízení (jemnost volantu) mustangu má možnost měnit z „normálního” na „komfortní” či „sportovní” režim – změny jsou ale natolik malé, že je prakticky nepoznáte. Řízení o trochu tužší oproti V6 ale člověk si rychle zvykne. Překvapením je komfort odpružení, podvozek složený z klasických vzpěr McPherson vpředu a více prvkové nápravy vzadu výtečně pohlcuje nerovnosti. U těchto vozů je nastavení jízdního režimu, který ovlivní stabilizační systém i rychlost reakcí na sešlápnutí plynu. U GT je kromě sportovního režimu ještě i závodní režim nebo jízda za deště či na zasněžené silnici. Stabilizaci lze plně vypnout, počítat musíte se silně přetáčivou charakteristikou, která je u nás přísně zakázaná z důvodu Vaší bezpečnosti a i předejití možnosti zničení vozu.